Pensionärs kärlek

På tunnelbanan idag kom det in en man (~70 år) och när han går förbi råkar han putta till en tant som sitter mitt emot mig. Han tappar sin blombukett på marken och när han sen böjer upp huvudet och kollar på henne lyser det i bådas ögon. Alltså ja vet att det här låter löjligt,men det var verkligen så. Kärlek vid första ögonkastet. De ler båda två. De små pratar i två stationer och sen ska tanten av. Hon reser sig upp och säger hej då till mannen, då ropar han "vänta!", kommer fram till damen och räcker över henne rosorna. Hon pussar honom lätt på munnen innan hon går ut. I fönstret vinkar dom till varandra och tåget åker iväg. Jag vart tårgögd. Det var det vackraste jag sett. Det är vid sånna här tillfällen man börjar tro på kärleken, och livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0